Donderdagochtend en vanavond bezig geweest met Twitter. Wat was dat ook al weer? Een nieuw account aanmaken, lijsten maken en gewoon rondkijken. Uiteindelijk gaat dat redelijk, maar er zijn nog heel wat 'extra's' die er op wachten om ontdekt te worden.
En dan naar hootsuite. Account aangemaakt en rondgekeken. De introductievideo gedeeltelijk bekeken. Lijkt zeer interessant om als bibliotheek te gaan ontdekken. Heel eenvoudig alle tweets en berichten via facebook snel in kunnen zien en dus weer reageren.
Echter nog heel wat te doen bij Ding 3. Misschien morgen aan het einde van de dag nog even op de bibliotheek en anders verder tijdens de Pasen. Het blijft toch koud. brrrrrr.
En... hoe zat het ook al weer: linken aan andere blogs?
Houtsuite is zeker interessant en gaat ons denk ik best wat tijdwinst opleveren zodra we dat in de vingers hebben. En dat is natuurlijk een kwestie van gewoon Doen. Linken naar andere blogs gaat volgens mij gewoon door de link waarnaar je wilt verwijzen in de tekst op te nemen. Of bedoel je wat anders?
BeantwoordenVerwijderenHerontdekken is inderdaad lastig als je het nog niet ontdekt hebt. Met Twitter is dat vooral een kwestie van tijd geven. Een paar weken volgen en mee werken, de juiste mensen zoeken om te volgen en de verkeerde ontvolgen. Kijk naar mensen die iets aa waarde kunnen toevoegen, collega's, bibliotheken, schrijvers etc... Mensen die je helpen bij het ontdekken van waardevolle zaken waarvan je nooit wist dat je daar naar op zoek was. Twitter is het ultieme serendipiteitsinstrument. Zo heb je gelijk weer een mooi woord voor Wordfeud ;-).
BeantwoordenVerwijderen