Als je eigenlijk nooit goed hebt rondgekeken op twitter, dan is ding 3 meteen een hele zware.
Maar...Na enige uurtjes zweten heb ik dan toch een soort van overzicht van wat twitter is, wat ik er mee kan en wat het kan betekenen voor de bibliotheek. Had ik veel eerder moeten doen...
Mensen gaan volgen, lijsten aangemaakt, onderwerpen bekeken, zelfs een uitgestelde tweet opgesteld en verzonden.
Dan hop naar Hootsuite. Dat is andere koek, maar ook die heb ik gegeten (en smaakte best lekker).
Blijkt dat je om er echt iets aan te hebben als bibliotheek (zoals tweets verdelen), je een betaalde uitbreiding moet kopen. Was ik pas later achter, ik maar zoeken waar deze functie zat... Maar zo leer je een dergelijk programma wel weer goed kennen.
De twitterchat: die moeten we gewoon eens gaan proberen. Lijkt me een leuk experiment. Wel een paar bekende twitteraars vragen om mee te doen. Kan de vorm aannemen van een biebpanel, een leesclub enz.
Net nog even geprobeerd om een andere blog te volgen en die van mij wat op te leuken.
Nu snel naar Ding 4...
Hootsuite heeft heel lang de mogelijkheid gehad om in de gratis variant met maximaal 5 mensen tegelijk samen te werken. Ik kwam daar afgelopen week achter dat dat niet meer mogelijk was. Desalniettemin biedt het prachtige extra's voor Twitter, Facebook en andere sociale media. Alles op één plek. Vooral de automatische zoekopdrachten zijn erg krachtig. Zo kun je onderwerpen die je interesseren vastleggen en telkens als willekeurig wie van een niet beschermd account daar over bericht, krijg jij automatisch een seintje. Een geweldige manier om je informatie te filteren en op de hoogte te blijven van zaken die voor jou van belang zijn.
BeantwoordenVerwijderen